Dziś mamy 5 czerwca 2020, piątek, imieniny obchodzą:

05 października 2019

Kosmetyki z Twojej kuchni

Czy słyszałaś już o nowej modzie, która głosi, że skóra może być pielęgnowana wszystkim, co nadaje się do zjedzenia?# Oczywiście nie należy tego traktować dosłownie. W tym trendzie chodzi o preparaty, w których zbędne – czasami toksyczne! – substancje są ograniczone do minimum albo nie występują w ogóle. Coraz więcej marek inspiruje się tą zasadą, dzięki czemu w wielu specyfikach kluczowe składniki stanowią te pochodzące wprost z natury. Poznaj niektóre z nich!

Dieta dla zdrowej skóry

Część jadalnych produktów, które z powodzeniem można wykorzystać do pielęgnacji skóry, z pewnością znasz. Od pokoleń cieszą się niesłabnącą sławą, polecane przez nasze babcie. W czasach, kiedy rynek kosmetyczny był wyjątkowo ubogi, przedłużały młodość oraz działały korzystnie na urodę ówczesnych kobiet. Dzisiaj panie znajdują się w dużo dogodniejszej sytuacji. W drogeriach pojawia się coraz więcej preparatów na bazie naturalnych (oraz nadających się do spożycia) komponentów (wystarczy wspomnieć choćby o rosyjskiej marce Receptury Babci Agafii) – warto uzupełnić nimi codzienne rytuały piękna, aby cieszyć się dziewczęcą i promienną cerą.

Skin food, czyli co?

Jesteś tym, co jesz – w tym stwierdzeniu jest sporo prawdy. Twoja dieta ma ogromny wpływ na wygląd skóry. Niezdrowe przetworzone produkty odbijają się na niej w postaci wyprysków, reakcji alergicznych oraz ziemistego kolorytu. Podobnie z mocno chemicznymi kosmetykami – stosując takie na cerę, ryzykujesz nie tylko podrażnieniami i zaczerwienieniami, lecz także tym, że szkodliwe komponenty przenikną do krwiobiegu i tą drogą zostaną przetransportowane do wielu ważnych organów ciała (w tym mózgu). Dlatego tak istotne jest, aby mieć świadomość tego, co mogą Ci dać konkretne substancje.

Uważasz, że codzienna pielęgnacja Twojej skóry pozostawia wiele do życzenia? Poszukaj preparatów, w których recepturze odnajdziesz:

Miód. To jeden z najbardziej znanych i cenionych surowców, wykorzystywanych już w czasach starożytnych do troszczenia się o cerę. I nie ma się czemu dziwić! Ten słodki złoty eliksir stanowi bardzo bogate źródło witamin A, C oraz z grupy B, a także minerałów: żelaza, magnezu, fosforu, potasu, wapnia itp. Jest znakomitym lekarstwem na trądzik oraz stany zapalne skóry, przyspiesza gojenie mikrouszkodzeń oraz zmniejsza ryzyko powstawania blizn. Ma właściwości antybakteryjne oraz uśmierzające, a ponadto kompleksowo odżywia oraz wzmacnia.

Płatki owsiane. Są pożywne i zdrowe ze względu na zawartość dobroczynnych bioelementów, takich jak cynk, magnez i selen oraz witaminy E, B1, B3, B6. To naturalny antyoksydant, który skutecznie niweluje wolne rodniki, tym samym spowalniając procesy starzenia. Działa również oczyszczająco, delikatnie złuszczająco oraz łagodząco.

Żelatyna. Powstaje w procesie hydrolizy kolagenu pochodzenia zwierzęcego (nie jest to produkt odpowiedni dla wegan). Odnajdziesz w niej cenne dla skóry peptydy, białka, sole mineralne, węglowodany oraz witaminy K i H. Dzięki takiemu kompleksowi żelatyna działa silnie regenerująco, ujędrniająco oraz napinająco. To znakomite panaceum na drobne zmarszczki i linie mimiczne. Wykazuje również korzystny wpływ na rozszerzone naczynka oraz obrzęki i cienie pod oczami – zmniejsza ich widoczność oraz wyrównuje koloryt cery.


Sól. Peeling na jej bazie nie tylko wyśmienicie wygładzi skórę oraz pomoże usunąć zrogowaciałe komórki, lecz także dostarczy kompleks zbawiennych minerałów. Poza tym pomaga zaleczyć dolegliwości, takie jak trądzik, wysypkę alergiczną, łojotok, a nawet egzemę i łuszczycę. Działa przeciwzapalnie oraz kojąco.

Oleje. Popularne w kuchni oleje – słonecznikowy, rzepakowy, lniany, kokosowy, oliwa z oliwek – stanowią wyjątkowo cenne źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych. Dzięki nim doskonale regenerują oraz zabezpieczają cerę przed niekorzystnymi czynnikami z zewnątrz. Ponadto poprawiają sprężystość oraz przywracają zdrowy blask.

Lista jadalnych produktów, które można wykorzystać do pielęgnacji skóry, jest znacznie dłuższa. Mleko, owoce i warzywa, jajka, ziarna i orzechy, herbaty i napary ziołowe, cukier czy kawa to nie tylko pyszne pokarmy, lecz także skuteczne kosmetyki. Warto po nie sięgnąć w czystej postaci, natomiast w drogerii poszukać preparatów, które je zawierają, a Twoja cera z pewnością odwdzięczy się zdrowym i pięknym wyglądem.

Artykuł Sponsorowany- Materiał Partnera

Oceń artykuł: 0 0

Czytaj również

udostępnij na FB
0

Nie kupisz już miału do celów grzewczych. Zmiany od 1 lipca 2020 r.

Od 1 lipca 2020 r. będzie obowiązywał zakaz sprzedaży miałów z węgla kamiennego dla #gospodarstw domowych oraz kotłów o mocy poniżej 1 MW. Do dyspozycji kupujących pozostaną jedynie droższe paliwa.

(czytaj więcej)
0

Światowy Dzień Środowiska. Ochrona zasobów wodnych to konieczność

Kwestia dostępności wody jest obecnie jednym z największych wyzwań #dotyczących zrównoważonego rozwoju. Nie tylko w odległych zakątkach świata, ale także w Polsce. Obchodzony 5 czerwca z inicjatywy Organizacji Narodów Zjednoczonych Światowy Dzień Środowiska to dobry moment, by zastanowić się, co każdy z nas może zrobić w kontekście ochrony tego życiodajnego zasobu.

(czytaj więcej)
0

Każdy może zostać szefem kuchni. Wystarczą produkty i pomysł

Czas spędzany w domu i utrudniony dostęp do niektórych produktów, mogą okazać się #źródłem ciekawych pomysłów. Okazuje się, że w na co dzień niedocenianych zasobach domowej spiżarni, drzemie niemały potencjał. O tym, jak własną kuchnię zamienić w prawdziwą fabrykę smakołyków rozmawiamy z Jakubem Kuroniem – szefem kuchni i ekspertem kulinarnym.

(czytaj więcej)
0

Zdrowe odżywianie podczas pracy zdalnej. Przepis na sałatkę w stylu toskańskim

Pomimo cyklicznego znoszenia obostrzeń wielu z nas wciąż pracuje w trybie #zdalnym. A to z kolei stanowi nie lada wyzwanie dla naszej codziennej diety. Inaczej bowiem komponujemy menu zabierane do firmy, inaczej podejść należy do planowania posiłków, pracując w domowym zaciszu. W obu jednak przypadkach kluczem jest zbilansowana dieta, zapewniająca siłę i energię na cały dzień intensywnej pracy.

(czytaj więcej)