Dziś mamy 2 października 2023, poniedziałek, imieniny obchodzą:

11 kwietnia 2018

Jak pracować w warunkach open space?

Znalazłaś ostatnio pracę dzięki Pracuj.pl. Kiedy przyszłaś do biura, okazało się, że zostało ono skonstruowane na zasadzie open space, z którym nie miałaś jeszcze do czynienia. Jedyne, co ci się z tym kojarzy to hałas, harmider, ciągły dźwięk telefonów. Jak się zachować na takiej przestrzeni? Czy taki rodzaj biura ma jedynie same wady? Jak wygląda taka praca oraz jak należy się zachować, aby nie utrudniać innym pracy? Tego wszystkiego dowiesz się czytając nasz artykuł.

Open space – co to w ogóle jest?

To nic innego jak ‘otwarta przestrzeń’. Pracownicy zajmują miejsca w jednym wielkim pomieszczeniu, z dużą ilością biurek, które są oddzielone od siebie cienkimi ściankami. Tworzą one tzw. boksy. Biuro ma swoich przeciwników, jak również zwolenników.  Pierwsze biura takiego typu powstały w Stanach Zjednoczonych,.

Wady i zalety biura typu open space

Ogromną zaletą takiego typu biura jest bliski kontakt współpracowników. Dzięki temu, że znajdują się blisko siebie mogą się konsultować, przekazywać sobie informacje i dokumenty znacznie szybciej i sprawniej. Ponadto, współpraca bywa o wiele łatwiejsza. W momencie, kiedy niezbędna jest rozmowa, szybka konsultacja – nie trzeba szukać danej osoby po całym budynku, ponieważ mamy ją tuż obok siebie, niemalże na wyciągnięcie ręki. Dużą zaletą jest również fakt, że osoby nowo przyjęte mogą przyglądać się pracy swoich bardziej doświadczonych kolegów i uczyć się od nich. Jeżeli chodzi o kwestie finansowe – open space jest tańszy i bardziej ekonomiczny od mniejszych pomieszczeń. Takie biuro posiada również wady. Jedną z nich jest przede wszystkim wszechogarniający nas hałas, który uniemożliwia koncentrację na pracy. Ponadto, możemy czuć się nieustannie obserwowani. To powoduje u nas stres i presję.

Jak zachowywać się w biurze typu open space?

Istnieje kilka ważnych zasad, które pomogą ci lepiej zaaklimatyzować się w tym miejscu i sprawią, że twoja praca stanie się przyjemniejsza. Oto one:

  • Spersonalizuj miejsce pracy,
  • Nie hałasuj,
  • Dbaj o higienę,
  • Wyjdź, jeżeli planujesz długą rozmowę lub jest to rozmowa prywatna,
  • Nie zaglądaj przez ramię,
  • Nie bądź wścibska, nie wypytuj,
  • Pamiętaj, że nie jesteś tu sama.

Artykuł sponsorowany: Materiał Partnera

Czytaj również

udostępnij na FB
0

Jaka powinna być waga szkolnego tornistra? Profilaktyka wad postawy

Pracownicy Państwowej Inspekcji Sanitarnej podejmują# wiele działań prozdrotownych. Dbają m.in. o profilaktykę wad postawy – sprawdzają i edukują w zakresie wagi tornistrów szkolnych uczniów.

(czytaj więcej)
0

Światowy Dzień Jabłka. Zaproszenie na samozbiory owoców

Z okazji Światowego Dnia Jabłka Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa zaprasza na# samozbiory tych owoców. Zachęcamy sadowników do włączania się do akcji, a konsumentów – do wizyt w sadach i samodzielnych zbiorów. Akcja trwa do końca października.

(czytaj więcej)
0

Zwiedzeni darmową próbką witamin. Przyszły rachunki za roczny zapas

Ponad 5 mln zł kary za manipulacje przy wysyłkowej sprzedaży #suplementów diety. Miały być darmowe próbki suplementów, a przychodziły rachunki za roczny zapas produktu wraz z subskrypcją. Prezes UOKiK nałożył ponad 5 mln zł kary na Natural Pharmaceuticals. Dodatkowo sankcje finansowe objęły także osobę zarządzającą spółką.

(czytaj więcej)
0

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej. Stan realizacji w regionie

33 zadania poprawiające bezpieczeństwo #na przejściach dla pieszych oraz mające na celu budowę nowych ciągów dla pieszych i rowerzystów w regionie. Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej przyjęty do realizacji na lata 2021-2024 (PBID) koncentruje się na najmniej chronionych uczestnikach ruchu. Na wielu przejściach jest już bezpieczniej.

(czytaj więcej)