Dziś mamy 19 kwietnia 2024, piątek, imieniny obchodzą:

18 czerwca 2017

Wycieczka do Zakopanego i Łagiewnik. Wszystkim dopisywał świetny humor

fot. GCKiB Kcynia

W dniach od 09 do 12 czerwca 2017r. Gminne Centrum Kultury i Biblioteki wspólnie #z filią Uniwersytetu Trzeciego Wieku zorganizowało czterodniową wycieczkę do Zakopanego i Łagiewnik.

54 osobowa grupa wycieczkę rozpoczęła już w czwartek 8 czerwca o godzinie 23.30 zbiórką przed GCKiB w Kcyni. Mimo długiej podróży wszystkim dopisywał niesamowity humor. Do Białego Dunajca, gdzie mieliśmy zakwaterowanie dotarliśmy o godzinie 9.00 w piątek 9 czerwca. Zostaliśmy zakwaterowani w dwóch pensjonatach. Po śniadaniu i kawie udaliśmy się do Zakopanego, gdzie czekało nas mnóstwo atrakcji.

Zakopane przywitało nas piękną, słoneczną pogodą, a widoki z Gubałówki, na którą wszyscy wjechaliśmy kolejką zaparły nam dech w piersiach i trudno opisać je słowami. Pierwszy dzień pobytu zakończył się smaczną obiadokolacją w pensjonacie.

Kolejny dzień zapowiadał się bardzo interesująco i już po śniadaniu wyruszyliśmy zwiedzić Kaplicę na Jaszczurówce - Kaplicę Najświętszego Serca Jezusa – kościół filialny parafii rzymskokatolickiej w Toporowej Cyrhli. Świątynię zaprojektowaną przez Stanisława Witkiewicza rozpoczęto budować w roku 1904, a poświęcono w 1907.

Następnie pojechaliśmy zobaczyć Wielką Krokiew, która swe piękno zawdzięcza z pewnością naturalnemu położeniu wśród tatrzańskich lasów. Po wrażeniach estetycznych, czekały nas jeszcze inne atrakcje jak wejście do Tatrzańskiego Parku Narodowego w Dolinie Kościeliskiej.

Każdy dzień pobytu w Zakopanem przynosił coś nowego, zwiedzaliśmy:
• Krupówki, na których mieliśmy czas wolny, a każdy mógł zakupić pamiątkę dla najbliższych.
• Sanktuarium Batki Boskiej Fatimskiej na Krzeptówkach.
• Cmentarz na Pęksowym Brzyzku, gdzie zobaczyliśmy pomnik znanego polskiego pisarza Kornela Makuszyńskiego.

Dużą atrakcją dla wszystkich był pobyt na basenach termalnych „Gorący Potok”, gdzie spędziliśmy 2,5 godziny w ciepłych wodach leczniczych. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do Białego Dunajca i dzień zakończyliśmy spotkaniem integracyjnym.

Trzeciego dnia po śniadaniu, czekała nas bardzo ciekawa wyprawa na Spływ Dunajcem. Nastroje wszystkim uczestnikom wyprawy dopisywały i przez dwie godziny rejsu mogliśmy podziwiać uroki tatrzańskich gór.

Nadszedł czwarty dzień wycieczki, gdzie po śniadaniu musieliśmy wyruszyć w drogę powrotną, Jednak w drodze powrotnej zwiedziliśmy Sanktuarium Bożego Miłosierdzia – kompleks sakralny, sanktuarium, położone w Krakowie–Łagiewnikach związane z życiem i działalnością Faustyny Kowalskiej. Od lat 40. XX wieku miejsce pielgrzymek związanych z obecnością obrazu Jezusa Miłosiernego oraz grobu Faustyny.

Wycieczkę do Zakopanego uważamy za bardzo udaną, była ona dobrze zaplanowana. Dużo zwiedziliśmy, ale był też czas wolny, jesteśmy bardzo zadowoleni z tego wyjazdu i chętnie byśmy go powtórzyli.

Materiał: Ilona Kurdelska

Autorka nie wyraża zgody na komentowanie artykułu.

Oceń artykuł: 4 3

Czytaj również

udostępnij na FB

Podstawowe szkolenie łączników i zwiadowców. Zajęcia w Kowalewku

W ramach rocznego planu pracy zatwierdzonego przez #Komendę Jednostki w Kowalewku trwają zajęcia z zakresu budowy i obsługi motocykli typu Honda 125 SL, a także qadów Yamaha Grizzly 550.

Światowy Dzień Chorych na Hemofilię. Zaburzenia krzepnięcia krwi

Wczoraj obchodziliśmy Światowy Dzień# Chorych na Hemofilię.

Edukacyjny piknik z okazji Dnia Ziemi. Wstęp bezpłatny

22 kwietnia 2024 r. po raz pięćdziesiąty czwarty obchodzimy# Dzień Ziemi. To święto ekologiczne, które w tym roku promowane jest hasłem: Planeta kontra plastik. W ramach obchodów Główny Inspektorat Ochrony Środowiska jest współorganizatorem edukacyjnego pikniku na terenie Państwowego Instytutu Geologicznego – PIB.

(czytaj więcej)

Wskoczył do rzeki, by ratować nastolatkę. Ryzykował własnym życiem (film)

Starszy aspirant Łukasz Grabowski z Komendy #Miejskiej Policji w Toruniu, ryzykując własne życie, uratował młodą kobietę. Nie zważając na silne prądy i niską temperaturę wody, funkcjonariusz ruszył na pomoc 16-latce, która tonęła w nurcie Wisły.