Dziś mamy 29 marca 2024, piątek, imieniny obchodzą:

01 marca 2017

Gdzie ci lekarze, prawdziwi tacy?

fot. powierzone

fot. powierzone

Po kilku wizytach u nakielskich lekarzy zacząłem wątpić w wiedzę i kwalifikacje co niektórych. Zastanawiam się jakim cudem zdobyli uprawnienia i czy na pewno mają na względzie dobro pacjenta.

Zastrzeżenia i nieufność wzięły się stąd, że niemal każda wizyta z dziećmi u lekarza pierwszego kontaktu kończyła się przepisaniem antybiotyku - nawet wtedy gdy objawy wskazywały na infekcję wirusową. Jak powszechnie wiadomo antybiotyki w takich sytuacjach są nieskuteczne, a nawet mogą zaszkodzić. Dlatego recepty najczęściej lądowały w koszu, a dzieci po kilku dniach wracały do zdrowia. Przed kilkoma dniami historia się powtórzyła. Tym razem córkę bolało ucho – lekarz pediatra, bez jakiejkolwiek konsultacji laryngologicznej, zapisał antybiotyk. Postanowiłem mimo wszystko udać się do specjalisty – ten zalecił stosowanie leku przeciwbólowego przez 2-3 dni. Diagnozę koleżanki po fachu delikatnie rzecz ujmując wyśmiał. Minęły dwa tygodnie, córka jest zdrowa – bez antybiotyku. Nie mam nic przeciwko podawaniu antybiotyków, ale tylko wtedy gdy jest taka konieczność. Niestety zapisuje się je teraz na byle przeziębienie - odnoszę wrażenie, że antybiotyk jest obecnie lekarstwem na wszystko.

Postanowiłem sprawdzić definicję słowa lekarz. W Wikipedii napisane jest, że lekarz to osoba posiadająca wiedzę i uprawnienia do leczenia ludzi. W Polsce jest nim osoba posiadająca właściwe kwalifikacje, potwierdzone wymaganymi dokumentami, do udzielania świadczeń zdrowotnych, w szczególności do: badania stanu zdrowia, rozpoznawania chorób i zapobiegania im.

Zdaniem wielu ekspertów antybiotyki są wciąż nadużywane i często stosowane w sytuacjach, w których nie przynoszą żadnych korzyści dla pacjentów. Kim jest więc osoba, która w ciemno przepisuje antybiotyki – chyba należałoby stworzyć nową definicję. Parafrazując słowa piosenki Danuty Rinn: Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy...?, w tym miejscu należy zapytać - Gdzie ci lekarze, prawdziwi tacy? Być może doświadczenia, którymi postanowiłem się podzielić dadzą do myślenia rodzicom i osobom z tytułem lekarza.

materiał: Internauta

Oceń artykuł: 136 85

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (74) Zgłoś naruszenie zasad

    • 44 (44)

    ja, w dniu 01-03-2017 11:55:23 napisał:

    Człowieku w Nakle musisz miec końskie zdrowie żeby chorować!!!A lekarze w Nakle? Co to jest?Takiego czegoś nie ma.No może poza kilkoma wyjątkami.Ale to naprawde ginacy gatunek.Pytaja nawet dlaczego pani przyszła akurat do mnie albo nie wiesz pani co w takim przypadku zrobić tylko budzisz mnie w nocy.To są przykłady z Nakła. Zdrówka życzę ale nie lekarzom.

    odpowiedz

    • 11 (23)

    mieszkaniec powiatu, w dniu 01-03-2017 12:18:05 napisał:

    to biznes-medycy !. antybiotyki to norma, a gdzie tu szczepionki?gdzie kazde dziecko ma inny organizm inaczej rozwiniety ukl.imunologiczny a traktowane kazde tak samo na wizycie przedszczepiennej,a potem autyzmy, nopy a nawet gorzej,ale co tam czysty biznes sie kreci Ale sa jeszcze prawdziwi z powołania np. dr Sztenc z szubina.polecam

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (2)
    • 24 (26)

    Szpital naklo, w dniu 01-03-2017 12:42:35 napisał:

    Ostatnio 2 tygodnie walczylam z przeziębieniem niestety nieskutecznie bo kaszel sie nasilal az sie dusialam. Pojechalam w niedziele do szpitala mówiąc prawde po antybiotyk poniewaz w srode wyjezdzalam w gory i chcialam szybko wyzdrowiec. Przyjmowal mnie w szpitalu starszy (z wygladu) lekarz który spytal mi sie.co.mi dolega. Powiedzialam prawde ze od 2 tygoni lecze przeziebienie i nic a wczoraj mialam.stan podgoraczkowy i ze jade za 3 dni w gory i potrzebuje antybiotyk. A lekarz WOGOLE mnie nie zbadal i wypisal mi syrop wykrztusny i.zyrtec i to wszytsko.... Po lekarstwach bylo gorzej i w wtorek wyladowalam u lekarza rodzinnego ktory mi.pomow.antybiotykiem trzy dniowy. KOGO ZATRUDNIA SZPITAL W NAKLE NA.DYZUR? I ZA CO MU PLACA? ZA POGADUSZKI? Jego obowiazkiem jest zbadac pacjenta... moglam miec zapalenie oskrzeli..

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 11 (21)

    ., w dniu 01-03-2017 12:58:17 napisał:

    mudzin jest najlepszy :) hahaha $$$

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 12 (12)

    ktoś, w dniu 01-03-2017 13:20:47 napisał:

    Zgadzam się z autorką w 100%. W Nakle nie ma się u kogo leczyć. Od lat mamy swojego lekarza który przyjmuje tylko prywatnie. Nigdy nie wyrywa się z podaniem antybiotyku i zawsze jest skuteczny.

    odpowiedz

    • -12 (14)

    zzz, w dniu 01-03-2017 13:22:44 napisał:

    śmieszne mogłeś odrazu iść do Laryngolog!!!!

    odpowiedz

    • 2 (6)

    psota, w dniu 01-03-2017 15:22:47 napisał:

    nie jest juz dzisjaj priorytetem leczyc pacjeta tylko wraz z choroba pacjet sie wluczyl od lekarza do lekarza za kazde odwiedziny lekarz ma placone za pacjeta wiec moje pytanie czy to w interesie lekarza czy pacjeta szybko wyleczyc

    odpowiedz

    • 2 (2)

    Wiesiek, w dniu 01-03-2017 15:44:45 napisał:

    W moim przypadku też wątpię w lekarzy. Zgłosiłem się z piaskiem w nerkach a dostałem ekipa na ścięgna i do tej pory leczę przykurcze mięśni i ścięgien.byłem prywatnie i diagnoza była dobra ale leki złe.miałem szczęście że ich nie pozrywalem.

    odpowiedz

    • -17 (21)

    Kamila, w dniu 01-03-2017 16:09:28 napisał:

    Jak wam tak źle z tymi lekarzami to radzę leczyć się samemu! Po co do nich chodźcie z każdym głupim przeziębienie!

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 7 (9)

    burżuj , w dniu 01-03-2017 17:43:16 napisał:

    a co sądzicie o kcyńskich konowałach ?

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (3)
    • 0 (6)

    Rodzic , w dniu 01-03-2017 19:00:08 napisał:

    Witam ja chodzę z dziećmi do jednego lekarza pediatry od urodzenia i nie mam problemu z tym czy lekarz przepisuje tylko antybiotyki czy też nie. Kiedy widzi że organizm dziecka może poradzić sobie z chorobą to stara się przepisywać syropy i coś przeciwko wirusom wiadomo że czasami dłużej trwa leczenie a zna dobrze moje dzieci i wie kiedy tylko antybiotyk może pomóc. A tak poza tym to na zapalenie ucha najczęściej bierze się antybiotyk bo to jest paskudny ból.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 6 (12)

    czytelnik 2, w dniu 01-03-2017 19:34:11 napisał:

    Ja wolę iść do weterynarza,nic nie mówię i mnie zawsze wyleczy.Piesek Baksio.

    odpowiedz

    • 4 (18)

    Ponia , w dniu 01-03-2017 20:19:21 napisał:

    Ja w sobote i nedziele bylam u lekarza w pomacy nocnej i swiatecznej z 17 m. Synkiem i zaden lekarz nie chcial dac mi skierowania do szpitala grdzie ostro wymiotowal wymyslali tylko leki . W niedziele wiec balagalam o skierowanie a on swoje , glupi gbor a nasza rodInna rano nie musiala go badac zeby wiedziec ze juz tylko szpital , a teraz lezymy na rotawirusa a w domu by nam sie wkonczyl. Ci lekarze to sa bez wyobrazni. Jak wyjde ze szpital to jeszcze nie wiem co z tym zrobie ale tak to nie zostawie .

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (2)
    • 9 (9)

    obserwator, w dniu 01-03-2017 20:36:11 napisał:

    Tu nie chodzi o Nakło czy czy inne miasto, czy nawet kraj. Mafia prawnicza, to mały pikuś przy lekarsko farmaceutycznej. W tv reklama goni reklamę, jakby człowiek był maszyną. Nie ma organu, na który nie byłoby lekarstwa, nawet dla dzieci powyżej roku, a wszystko po to abyś nieświadomy pacjencie chorował i zapewniał im pracę i pieniądze!

    odpowiedz

    • 1 (3)

    obserwator, w dniu 01-03-2017 20:42:00 napisał:

    Człowiek musi sam być swoim lekarzem, musi poszerzać wiedzę i nauczyć się prawidłowo odżywiać i nie korzystać z pomocy medycznej. Prawie wszystko, co jest reklamowane, jako zdrowa żywność, to reklama przemysłu farmaceutycznego, aby naiwny obywatel wpadł w ich pułapkę z zaczął odwiedzać lekarza i apteki.

    odpowiedz

    • 10 (10)

    pan Tofel, w dniu 01-03-2017 20:58:12 napisał:

    a autor tekstu urodził się wczoraj? żeby się leczyć w tym poj***nym kraju trzeba mieć 1. bardzo dużo pieniędzy 2. bardzo dużo szczęścia 3. bardzo dużo czasu 4. końskie zdrowie - najpierw jeździ się po stu lekarzach i każdemu płaci, aż w końcu ewentualnie jakimś cudem trafi się na takiego, który coś wie i może pomóc, a w razie poważnej choroby dobrze, żeby był ordynatorem w dobrym szpitalu, to można być przyjętym od ręki, zamiast w 2025 roku

    odpowiedz

    • 12 (16)

    babcia, w dniu 01-03-2017 20:58:40 napisał:

    Nie wszyscy lekarze są tacy,polecam doktora Nowickiego!!! Nie przepisuje dzieciom antybiotyku jak nie trzeba-"dusza"CZŁOWIEK!!!

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (4)
    • 4 (10)

    oljeg, w dniu 01-03-2017 21:10:46 napisał:

    Sie ciesz że do kaszpirowskiegi Rozmarynki z sadek nie chodziłas bo on leczył na korytarzu :p

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 4 (4)

    Internautka, w dniu 01-03-2017 21:18:38 napisał:

    Zastanówcie się i nie ubliżajcie wszystkim lekarzom. Jestem pacjentką nakielskiej przychodni. Moim lekarzem rodzinnym jest Pani doktor ( nie piszę nazwiska) jej pacjenci wiedzą o kogo chodzi. U niej zawsze jest dużo pacjentów. Jest to lekarz z powołania nie słyszałam żeby ktoś mówił coś złego. Pozdrawiam. , Pozdrawiam

    odpowiedz

    • 7 (7)

    Mamam, w dniu 01-03-2017 21:23:34 napisał:

    Zgodzę się z przedmówcą - problem nie dotyczy tylko Nakła, ale naszego kraju. Przy czym w większym miescie jest więcej lekarzy z powołania i problem dzięki temu się zaciera. Moje dzieci dzięki dr. Słowikowi z Bydgoszczy nie musiały jeść antybiotyków i teraz mając ponad 10 lat chorują bardzo mało. Problem lekarzy, wyznawców farmacji szeroko rozumianej dotyczy również poradnii prywatnych. Wczorajsza wizyta u alergologa w jednej z bardziej znanych poradnii prywatnych trwała ok 20 min i wyszłam z niej razem z dzieckiem z plikiem recept . Pani Dr miała do perfekcji opanowane wypisywanie, szkoda, że mniej była nastawiona na słuchanie. Wniosek: lekarzy z powołania jak na lekarstwo....

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • -14 (14)

    bacha, w dniu 01-03-2017 22:10:01 napisał:

    a teraz z innej beczki proszę o odpowiedzialnego za parking przwkosciele wyjazd jest w opłakanym stanie czy tego nie widać do roboty

    odpowiedz

    • 6 (8)

    norka, w dniu 02-03-2017 07:16:14 napisał:

    Dla lekarzy pacjent nie jest PACJENTEM tylko PUNKTEM !!!!!!! (za który dostają kasę z NFZ), średnią statystyczną. Najważniejszy jest papier, a nie PACJENT

    odpowiedz

    • 5 (5)

    ina, w dniu 02-03-2017 09:46:46 napisał:

    Nieporozumieniem jest szpital w Nakle.I tak wszyscy jeżdzimy do Bydgoszczy.

    odpowiedz

    • 5 (5)

    pacjent, w dniu 02-03-2017 10:35:05 napisał:

    Od roku leczę się u specjalisty. Ostatnio spytałem w aptece dlaczego za leki płacę 100% skoro leczę się z NFZ. Odpowiedź brzmiała dlatego,że choroba nie została zdefiniowana. No to / ku..a/ zapisuje mi tabletki jakieś padaczkowe od roku a nie wie co mi jest. Receptę oczywiście wyrzuciłem gdyz te leki tak mi nie pomagały. A żeby pacjenta pozbyć się skierowanie na rezonans.tomograf itd.bo tam trzeba ok. rok czekać

    odpowiedz

    • 6 (8)

    Rodzic, w dniu 02-03-2017 12:05:51 napisał:

    "..czy na pewno mają na względzie dobro pacjenta." - Odpowiedź na to bardzo ważne pytanie brzmi NIE! Obecnie uczelnie medyczne opuszczają nie lekarze lecz urzędnicy mający kurczowo trzymać się bezsensownych i czasami groźnych dla zdrowia procedur. Lekarz z Nakła nie potrafił prawidłowo przeliczyć dawki odpowiedniej do wagi pacjenta - zastosował końską - ponad 3-krotnie przewyższającą dopuszczalne normy! Współczesny lekarz ma za zadanie zniewolić pacjenta i zamienić go w biologicznego robota - rozpoczyna się to już od wieku niemowlęcego końskimi dawkami szczepionek skojarzonych z zawartością metali ciężkich.

    odpowiedz

    • 4 (6)

    Zona...., w dniu 02-03-2017 15:03:33 napisał:

    Wam sie tylko tak wydaje, moj maz kiedys poszedl do lekarza po go pszczola urzadlila i mial spuchnieta noge. Wiecie co lekarz na to. Wyzwal go ze z takim czyms to nie powinien przychodzic bo sa bardziej chorzy ludzie. A po kilku dniach kolejny raz go urzadlila pszczola w sadzie pracuje i wyladowal na pogotowiu bo zaczol puchnac caly itp. Wnet by sie udusil a okazalo sie ze jest uczulony. To teraz czyja wina i jak mozna isc do lekarza a on cie jeszcze wysmieje. Masakra

    odpowiedz

    • 1 (5)

    x, w dniu 02-03-2017 15:30:02 napisał:

    to wszystko to wina Tuska

    odpowiedz

    • 14 (14)

    pacjentka, w dniu 02-03-2017 17:18:10 napisał:

    Dr Niewadzi to przykład kompetencji, życzliwości oraz przemyślanych diagnoz.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 5 (5)

    ?, w dniu 02-03-2017 18:42:52 napisał:

    W Medicusie do którego lekarza warto się zapisać ?

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (2)
    • 0 (2)

    Kopernik, w dniu 02-03-2017 19:25:35 napisał:

    Adam śpi ?

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 2 (2)

    Mama, w dniu 02-03-2017 20:23:35 napisał:

    Byłam z dziećmi u kilku i wszyscy maja parcie na wypisywanie recept z antybiotykami. Szkoda nerwów i czasu. Jak cos sie dzieje korzystam z wizyt domowych.

    odpowiedz

    • 2 (4)

    polin, w dniu 02-03-2017 23:44:43 napisał:

    Moje dziecko miało ostatnio ciągle kaszel i gorączkę no to poszliśmy do lekarza PanI Doktor przepisała antybiotyk, dziecko brali w piątek poszliśmy do innego pediatry ,który stwierdził ,że moje dziecko już ma szmery na oskrzelach. Mój mąż pyta się lekarza to po co cały tydzień dawaliśmy antybiotyk a jej jest gorzej. Lekarz dal lekki do inhalacji i 3 dni dziecko jak nowe . Ja rozumiem ,że czasem już musi być antybiotyk ,ale są też inne możliwości .

    odpowiedz

    • 3 (3)

    Audyt, w dniu 02-03-2017 23:59:30 napisał:

    Nowy szpital w Nakle i Szubinie parodia ludzie,ja w w.22l. Mam straszną opinię...mam tylko nadzieje,że będzie to ,,in najszybciej,, instytucja profesjonalna...

    odpowiedz

    • 2 (2)

    Ogr, w dniu 03-03-2017 07:48:03 napisał:

    dlatego jeżdże tylko do Bydgoszczy

    odpowiedz

    • 1 (1)

    Jula, w dniu 03-03-2017 08:40:59 napisał:

    tutaj to tylko można umrzeć, tak powiadają najstarsi mieszkańcy

    odpowiedz

    • 3 (3)

    anna, w dniu 03-03-2017 20:04:37 napisał:

    Uważam , że to niestety głębszy problem , bo sami Państwo widzicie , że to dotyczy wielu zawodów . Poziom nauczania od początku do dyplomu jest tak niski , że produkuje się takich niedouczonych "specjalistów' , a jeszcze jak ktoś wybiera zawód bez tzw. powołania , to mamy skutki .

    odpowiedz

    • 2 (2)

    pacjent, w dniu 04-03-2017 10:51:27 napisał:

    Polacy znają się na wszystkim,szczególnie na wychowaniu i leczeniu,nam się nic nie podoba.Mam swoje lata i inie narzekam na nakielską służbę zdrowia.Być może trafiam zawsze na specjalistów i diagnostów, dlatego polecam doktora Zdrojewskiego.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 0 (0)

    Milka, w dniu 21-04-2017 11:13:59 napisał:

    Niedlugo ginekolog zajrzy ci do gardla zamiast do dupy Bo nie bedzie wiedzial na czym polega badanie ginekologiczne

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 0 (0)

    Megi, w dniu 24-04-2017 16:02:57 napisał:

    W Kcyni kiedyś poprosiłam lekarza o skierowanie na kontrolne badania krwi, tyle się przecież mówi o profilaktyce. Jaką odpowiedź usłyszałam? A po co to Pani? :) śmiech na sali

    odpowiedz

    • 0 (0)

    jow, w dniu 28-05-2017 20:32:32 napisał:

    W Szubinie w Medyku poszedłem po skierowanie do ortopedy w zwiazku z ganglionem na stopie. Mówię szanownej lekarce, że to ganglion. W szoku byłem jak dojrzałem na jej komputerze, że zaczęła googlować co to jest. Brak kompetencji.

    odpowiedz

    • 0 (0)

    lena, w dniu 05-06-2017 01:18:10 napisał:

    Doktor Niewadzi kiedyś przyjmował w Szubinie faktycznie to bardzo miły i kompetentny lekarz do dzisiejszego dnia wielu szubinian go bardzo mile wspomina

    odpowiedz

    • 0 (0)

    mila, w dniu 01-08-2017 20:29:39 napisał:

    Moim zdaniem większość lekarzy to dzisiaj biznesmeni liczy się wyłącznie kasa a nie żadne dobro pacjenta który traktowany jest wyłącznie przedmiotowo,oczywiście również miałam w rodzinie osoby którym lekarze nie pomogli co więcej zaszkodzili.Z tąd mój apel aby Ci tzw.źli lekarze uderzyli się w piersi i przypomnieli sobie przysięgę jaką składali bo ciekawe co zrobią oni będą potrzebować pomocy i jej nie uzyskają? Swoją drogą to powinien być jakiś dobry nadzór nad ich pracą.Pozdrawiam.....

    odpowiedz

    • 4 (4)

    Obiektywny, w dniu 13-04-2019 16:02:39 napisał:

    Polecam dr Casimiro...Moje dzieci leczy przez kilka lat.Jestem zadowolony ! Wie co robi i nie pisze antybiotyku na życzenie !tylko w sytuacji gdy jest potrzeba (chyba to jedyny pulmonolog w okolicy)

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!

Dodaj komentarz

kod weryfikacyjny

Akceptuję zasady zamieszczania opinii w serwisie
Komentarz został dodany. Pojawi się po odświeżeniu strony.
Wypełnij wymagane pola!



LOKALNY HIT

Zezwolenie na zbieranie odpadów
od 2000PLN
Szkolenia bhp wstępne
od 30PLN
Szkolenia pierwsza pomoc
od 50PLN
Usługi prowadzenia ksiąg rachunkowych
od 50PLN
Rozliczenia ZUS
od 50PLN
Budowa magazynów
Ramka wodna na zdjęcie
25,90PLN
Budowa hal
0

Prawo pocztowe. Prezydent podpisał nowelizację ustawy

Ustawa umożliwia przekazanie Poczcie Polskiej# 2,052 mld zł dotacji na finansowanie kosztu netto obowiązku świadczenia usług powszechnych w latach 2021-2024 r.

(czytaj więcej)
0

Dzisiaj Wielki Piątek. Czas smutku, żałoby i skupienia

Wielki Piątek jest czasem powagi, smutku, żałoby i skupienia#. W kościele tego dnia nie odprawia się mszy św., tylko ma miejsce wieczorna Liturgia Męki Pańskiej. Najważniejszym jej elementem jest adoracja krzyża. Wierni podchodzą do krucyfiksu, przyklękają i symbolicznym ucałowaniem wyrażają przyjęcie odkupienia Jezusa. Liturgię wielkopiątkową kończy przeniesienie Najświętszego Sakramentu z ciemnicy do tak zwanego Grobu Pańskiego upamiętniającego złożenie do grobu ciała Chrystusa. Grób Pański stanowi ważny element Wielkiego Piątku i jego przygotowywanie jest szczególnie polskim zwyczajem. W grobach tych są często symbole narodowe oraz nawiązania i aluzje do aktualnych wydarzeń oraz problemów społecznych.

(czytaj więcej)
0

Społeczne sadzenie lasu. Akcja żołnierzy Obrony Terytorialnej

27 marca kujawsko-pomorscy Terytorialsi z kompanii #dowodzenia, 81 batalionu lekkiej piechoty z Torunia, 83 batalionu lekkiej piechoty z Grudziądza oraz pracownicy cywilni RON wraz Dowódcą 8. Kujawsko-Pomorskiej Brygady Obrony Terytorialnej płk Marcinem Dojasiem w ramach kolejnej udanej współpracy Brygady z leśnikami wzięli udział w akcji społecznego sadzenia lasu.

(czytaj więcej)
0

Pod Bydgoszczą wylądowało UFO? Tajemniczy spodek pod lasem

- To spodek obcej cywilizacji, UFO, a może to jakieś urządzenie szpiegowskie# z innego kraju? - spekulują mieszkańcy Tarkowa Dolnego w powiecie bydgoskim na widok dziwnego pojazdu, który stanął na jednej z łąk pod lasem w powiecie bydgoskim.

(czytaj więcej)